Online Adverteren & Unieke Teksten

Online Adverteren met behulp van unieke Teksten

Als je online een product wilt verkopen kan je niet zonder SEA. Search Engine Advertising (SEA) gaat over advertenties van zoekmachines zoals Google en Bing. Typ maar eens iets in op Google, de kans is groot dat de eerste vier resultaten advertenties zijn. Iemand heeft in dat geval betaald om bovenaan te staan op de eerste pagina met zoekresultaten. De adverteerder betaalt iedere keer dat iemand op de advertentie klikt een vast bedrag. De prijs per klik wordt bepaald door middel van een veiling, je kan dus tegen elkaar opbieden om bovenaan te staan. Maar er is meer dan één manier om hogerop te komen!

Kwaliteitsscore en CPC

Je positie in de zoekresultaten wordt niet alleen door je bod per klik (CPC) bepaald. De zogenaamde kwaliteitsscore (kw) speelt ook een grote rol. Die wordt bepaald door de kwaliteit van je advertentie én je bestemmingspagina. En daar komt SEO (Search Engine Optimisation) weer om de hoek kijken. Door een unieke en inhoudelijk sterke bestemmingspagina (lander) te schrijven voor ieder product dat je verkoopt ziet Google dat je goed gestructureerde content aanbiedt. Dan pas is het, ook online, duidelijk dat de consument bij jou kan vinden wat hij of zij zoekt en schiet je advertentie omhoog zonder dat dat extra geld kost.

Online Adverteren in de praktijk

Ook als je betaalt om gevonden te worden is het dus noodzakelijk om veel unieke content op je website te hebben. Maar hoe weet je welke onderwerpen interessant zijn? Hoe categoriseer je je content? Dat kan in een paar simpele stappen. Als eerste doe je een keyword analyse waardoor je weet wat jouw klant intypt als hij of zij naar jouw product zoekt. Die woorden vormen vervolgens de leidraad voor je content. Meestal gaat dat per regio en productcategorie, gecombineerd met een woord als ‘bestellen’ of ‘kopen’. Dus als je bijvoorbeeld elektronica verkoopt in de regio Den Haag zouden je onderwerpen ‘TV’s in Voorburg’ en ‘Draadloze Speakers in Benoordenhout zijn’. Het klinkt misschien raar, maar als de teksten inhoudelijk zowel voor de klant, áls voor Google interessant zijn zal je steeds verder stijgen in de resultaten.

That’s Write in Den Haag

Als copywriter én SEA adviseur combineer ik het schrijven van unieke teksten met het opzetten en beheren van Google Adwords campagnes. Zoals je hierboven hebt kunnen lezen zijn deze twee onlosmakelijk met elkaar verbonden. Tenminste, als je op lange termijn een rendabele online marketing strategie wilt onderhouden.  Wil jij ook online adverteren? Bijvoorbeeld in de regio Den Haag, neem dan nu contact op met That’s Write!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *